קידום אתרים אורגני- הדרך לקידום ארוך טווח

היום, כאשר חלק גדול מחיינו מתנהל באמצעות הרשת, כמעט כל אדם או בעל עסק שרוצה להציע משירותיו או להכריז על כישוריו מקים אתר אינטרנט. הדבר גורם לכך שישנה הצפה של הרשת באתרי אינטרנט וישנה תחרות עצומה בין אתרים דומים על מקום ברשימת התוצאות בגוגל. גם בגוגל עובדת השיטה של כל הקודם זוכה- לרוב אתר שיהיה ממוקם גבוה יותר ברשימת התוצאות יזכה למספר כניסות גבוה יותר של גולשים וחשיפה לקהל רחב יותר. לכן, היום לא ניתן עוד לסמוך על המזל ולקוות שאתרכם יופיע בתחילת הרשימה. יש לעשות עבודה לשם כך. קידום אתרים אורגני הוא הדרך להבטיח את מקומכם במקומות הראשונים ברשימה.

שיטת "זבנג וגמרנו" לעומת הדרך השקולה


כאמור, היום לא ניתן עוד לסמוך על המזל ולקוות שיהיה בסדר. יש לקדם אתר בכדי שיגיע לראש הרשימה ויזכה לחשיפה. ישנן שתי דרכים לקידום. האחת מיועדת לחשיפה לקהל רחב ככל האפשר בזמן קצר. שיטה זו היא קידום ממומן. תשלום לגוגל עבור כל כניסת גולש לאתרכם יבטיח כי תופיעו בראש הרשימה כמודעה. זוהי שיטה שטובה לזמן קצר, ויעילה במיוחד אם עומד להתקיים אירוע בעסק או מבצע זמני שחשוב לכם להביאו לידיעת הציבור. שיטה זו אינה מתאימה לקידום ארוך טווח. קידום אתרים אורגני באינטרנט נעשה אמנם באופן הדרגתי- לא מייד תגיעו לראש הרשימה, אך כאשר הוא נעשה באופן מקצועי ותוך התמדה תוכלו לראות בהדרגה את השינוי. הדבר דומה להבדל בין שמירה מתמדת על אורח חיים בריא, תזונה נכונה ופעילות שיביאו אט אט לירידה במשקל ושיפור במראה החיצוני לעומת דיאטה היעילה רק לטווח קצר.

כיצד נעשה קידום אתרים אורגני


על מנת לבצע קידום אתרים אורגני על המקדם להיכנס לראשם של שני גורמים חשובים: הגולשים וגוגל. כיוון שחברת גוגל היא המוציאה את רשימת התוצאות עבור הקלקה מסוימת על פי ראות עיניה, יש להתאים אתר לדרישותיה של גוגל. גוגל מפרסמת את דרישותיה והעדפותיה באשר לתוכן האתרים ולכן אתרים רבים צריכים לעבור שינויים שיותאמו לדרישות גוגל. כניסה לראשם של הגולשים נעשית באמצעות ביטויי מפתח: בדיקת הביטויים הנפוצים ביותר באמצעותם מחפשים הגולשים תוכן מסוים ושזירת אותם ביטויים בתוך תכני האתר ומחוצה לו, למשל במאמרים המתפרסמים באתרים שונים. ישנן דרכים נוספות לקידום האורגני. בכל מקרה מדובר על עבודה מורכבת הדורשת התמדה וידע, ותוצאותיה מגיעות בהדרגה.